الکترو گیربکس sew

الکترو گیربکس sew

کمپانی گیربکس SEW اس ای دبلیو آلمان یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه تولید انواع گیربکس های صنعتی می باشد. قبل از اینکه به معرفی موتور گیربکس های SEW بپردازیم ابتدا با کارکرد و مشخصات انواع گیربکس آشنا خواهیم شد. گیربکس ها در واقع مبدلی بین توان و مصرف کننده توان می باشد. گیربکس های صنعتی از چندین چرخ دنده تشکیل شده اند که با حرکت بر روی هم باعث گشتاور دور می شوند. در واقع گیربکس صنعتی ماشین واسطی است که نیروی تولید شده توسط موتور را به گشتاور دریافت می کند و به صورت سرعت دورانی به مصرف کننده منتقل می کند. این ماشین ها مبدل مرکزی تبدیل انرژی گشتاور به سرعت دورانی به صورت کاهنده یا افزایش دهنده هستند. هنگام انتقال انرژی از موتور به گیربکس ها برای اینکه توان موتور را به گشتاور تغییر دهیم از الکترو موتور ها استفاده می کنیم.

 

نماینده فروش گیربکس sew

عامل فروش گیربکس sew

 

انواع گیربکس‌ SEW :

این ابرکمپانی آلمانی تولید کننده انواع موتور گیربکس sew    است. که انواع آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

گیربکس‌های آویز

گیربکس‌های هلیکال

گیربکس‌های کرانویل

گیربکس‌های حلزونی

گیربکس‌های خورشیدی

گیربکس‌های دور متغیر

گیربکس‌های بدنه استیل

 

گیربکس‌های SEW آویز (شافت موازی)

گیربکس SEW آویز سری دارای خروجی آفست یا z هستند که در 11 سایز مختلف در آرشا صنعت موجود می‌باشد. نسبت‌های تبدیل دور گیربکس آویز سری F به صورت 3.77 تا 271.71 در حالت یک طبقه و از 87 تا 31434 در حالت دو یا سه طبقه می‌باشد. به سبب طراحی و ظاهر خاص این سری از گیربکس‌های اس ای دبلیو Parallel Shaft Helical را می‌توان در صنایعی مانند گیربکس جرثقیل، گیربکس هوادهی فاظلاب، کانوایرها، همزن و صنعت فولاد، شیمیایی و… استفاده کرد.

 

 

یربکس های خورشیدی SEW یکی از بهترین گیربکس های صنعتی برای انتقال بیشترین گشتاور و کم حجم ترین ابعاد می باشد. نسبت تبدیل این گیربکس 100 تا 400 بوده و در اختیار مصرف کنندکان قرار می گیرد. توان ورودی این گیربکس 75 صدم تا 200 کیلو وات بوده و دارای گشتاوری در محدوده 5 تا 630 کیلو نیوتن متر می باشد.

قطر شافت خروجی این گیربکس در اندازه های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشند و اغلب به صورت پایه دار نصب خواهند شد. نوع خروجی آن به صورت شافت، هالو شافت، شرینگ دیسک و فلنج دار می باشد. گیربکس های خورشیدی SEW اس ای دبلیو از جنس چدن یا فولاد و چرخ دنده های آن از جنس فولاد می باشد.

ویژگی های گیربکس خورشیدی اس ای دبلیو عبارتند از:

راندمان بالای مناسب

آلودگی صوتی کم

توانایی تحمل گشتاور بالا به دلیل وجود یک ست چرخ دنده

دقت بالا و لغزش کم

محدودیت فضای کم در هنکام نصب

گشتاور تا 25000 نیوتن متر

گوپلینگ راحت با الکتروموتور

جنس بدنه پوسته: چدن یا فولاد

جنس چرخ دنده و محور گیربکس : فولاد

 

 

گیربکس SEW دورمتغیر

شرکت SEW آلمان یکی از بزرگترین کمپانی ها در زمینه تولید الکتروموتور و گیربکس دور متغیر در دنیا می باشد. گیربکس های این شرکت با کد اختصاصی VU و VZ و D نشان شده می باشند. این دسته از گیربکس ها به وسیله تسمه V شکل دور خروجی را کاهش می دهند.

انواع گیربکس های دور متغیر SEW اس ای دبلیو در گروه بازرگانی صنعت کار موجود و قابل ارایه در سراسر کشور می باشود.

مزایای استفاده از گیربکس دور متغیر SEW به شرح زیر می باشد:

قابلیت انتخاب کنترل اتوماتیک یا دستی

عملکرد آسان برای اپراتور

افزایش گشتاور در استارت اولیه

 

 

گیربکس SEW هلیکال (شافت مستقیم)

سری R در گیربکس‌های هلیکال یا شافت مستقیم اس ای دبلیو شامل سه نوع RX یا هلیکال یک طبقه، سری R یا هلیکال چند طبقه و سری هلیکال با یاتاقان پیشرفته یا RM را می‌توانید در انواع مختلف از فروشگاه آرشا صنعت خریداری فرمایید.

گیربکس‌های سری R : پایه دار و نصب به صورت افقی

گیربکس‌های سری RF : فلنج دار با نصب عمودی

گیربکس‌های سری RX : پایه دار با نصب افقی تک طبقه

گیربکس‌های سری RXF : فلنج دار، که به صورت افقی تک طبقه نصب می‌شود.

گیربکس SEW کرانویل (شافت بغل)

موتور گیربکس کرانویل پینیون اس ای دبلیو سری K را ممکن که با نام‌های دیگری مانند هلیکال اریب یا شافت از بغل نیز شنیده باشید. خروجی این سری از موتور گیربکس‌های اس ای دبلیو به صورت 90 درجه می‌باشد که قابلیت دریافت شفت خروجی از دو جهت با چرخ دنده هلیکال را دارد. گیربکس های کرانویل به دو صورت دو طبقه با سایزهای 19 تا 49 و سه طبقه در سایزهای 77 تا 187 دسته بندی می‌شوند.

به صورت پایه دار یا فلنج دار

پایه دار B5 یا B14

هالو شافت یا توپر

هالو شافت با اتصال انگشتی، شرینک دیسک، هالو شافت زبانه دار یا TorqLOC

 

 

کاربرد موتور گیربکس SEW

کیفیت بالای مواد اولیه گیربکس های SEW موجب شده است که بسیاری از کارخانجات برای انتخاب گیربکس مدنظر خود به سراغ این برند بروند. این مدل از گیربکس ها امروزه پیشتاز صنایع مختلف بوده و به عنوان یکی از برند های معتبر بین المللی شناخته می شود. دامنه بالای انتقال گشتاور و سرعت گیربکس های SEW موجب شده است که در عرصه تولید گیربکس تقریبا یکه تازی کنند. از جمله صنایعی که نیاز فراوانی به گیربکس و الکتروگیربکس های SEW دارند عبارتند از:

  1. صنایع کشاورزی
  2. میکسرهای مختلف
  3. خطوط اسمبل
  4. گیربکس نوار نقاله و کانوایرها
  5. صنایع غذایی و نوشابه سازی
  6. صنایع فولاد و آهن
  7. صنایع سیمان و معدن
  8. صنایع شیمیایی و داروسازی
  9. صنایع بسته بندی

الکتروگیربکس SEW

سری و مدل های مختلف گیربکس SEW دارای کاربری های مختلفی است، که باید متناسب با گشتاور انتقالی آن جنس بدنه و سایز اجزای آن تعیین شود. الکتروگیربکس SEW دارای خصوصیات منحصر به فردی در طراحی است، که به تعدادی از آن ها در قسمت زیر اشاره می شود:

گیربکس های SEW قابلیت نصب به صورت پایه دار و فلنجی را دارند که باید متناسب با موقعیت مکانی گیربکس تعیین شود.

یکی از بهترین و بزرگترین ویژگی های الکتروگیربکس های SEW مواد اولیه بکار گرفته شده در آن ها است، که از کیفیت بالایی برخوردار است.

امکان طراحی و ساخت دستگاه متناسب با نیاز مشتری به منظور بکارگیری گیربکس در شرایط مختلف وجود دارد.

امکان نصب گیربکس SEW در شرایط مختلف با توجه به موقعیت شفت دستگاه

گیربکس SEW معمولا دارای بدنه ای از جنس چدن ریخته گری شده و شفتی از جنس فولاد ضد زنگ است. همچنین از آلمینیوم نیز در برخی از اجزای داخلی گیربکس استفاده می شود.

این مدل از گیربکس ها توانایی نصب به صورت افقی و عمودی را متناسب با نیاز مشتری دارا است.

گیربکس SEW دارای کاربری های متنوع در صنایع مختلف هستند. پالایشگاه ها یکی از مهمترین کاربری های صنعتی الکتروگیربکس ها و گیربکس های صنعتی SEW است. متناسب با ولتاژ و جریان اعمالی به دستگاه و همچنین نرخ بازدهی آن باید مدل مناسب را انتخاب کنید. مشخصه های مختلفی را برای تهیه گیربکس و الکتروگیربکس باید در نظر داشته باشید. یکی از این مشخصه ها، حداکثر توان متغیر گیربکس است که بین 0.12 تا 225 کیلووات متغیر است. حداکثر گشتاور متغیر یکی دیگر از ویژگی هایی است که با توجه به مدل گیربکس متغیر است. نسبت تبدیل متغیر از جمله دیگر خصوصیات گیربکس است که با توجه به نوع دستگاه (دو مرحله ای، سه مرحله ای و چهار مرحله ای) بین 2.8 تا 197 متغیر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X

منو